Er det muligt at få refusion for min strøm i huset?
Ja. Du kan få refusion, hvis din bolig opvarmes med strøm, og dit årlige elforbrug overstiger 4000 kWh. Vær opmærksom på, at det er nødvendigt, at Bygnings- og Boligregistret (BBR) bekræfter, at din bolig opvarmes med elektricitet.
Hvad skal jeg gøre i tilfælde af dødsfald?
Hvis du har overtaget en bolig, hvor den tidligere beboer er afgået ved døden, bedes du venligst sende os en e-mail på kundeservice@nordiskenergi.dk. Vi vil herefter tage os af resten og guide dig igennem processen.
Hvis en af dine nærmeste går bort, skal du ligeledes sende os en e-mail på kundeservice@nordiskenergi.dk.
Jeg er flyttet, hvad skal jeg gøre?
For at tilmelde dig skal du blot besøge vores hjemmeside og angive din indflytningsdato. Hvis du ikke har strøm, anbefaler vi, at du sender os en e-mail på kundeservice@nordiskenergi.dk eller ringer til os på 91303040, så vi kan assistere dig.
Hvis du i forvejen er kunde og skal flytte skal du udfylde en “flytteformular”. Den finder du på din selvbetjening under “Meld flytning”, eller ved at klikke på dette link: https://nordiskenergi.dk/meld-din-flytning/.
Du kan tage din elaftale med til din nye adresse!
Vidste du, at du altid har ret til selv at vælge din elleverandør i Danmark? Mange tror fejlagtigt, at de skal bruge en elleverandør, som boligselskabet har en aftale med, men det er ikke korrekt. Typisk er disse aftaler dyrere, end hvad du allerede har hos os.
For at gøre det nemt for dig, kan vi overføre din eksisterende elaftale til din nye adresse, så du fortsat kan nyde godt af konkurrencedygtige priser og god kundeservice.
Jeg har lige modtaget en rykker, hvad skal jeg gøre?
Hvis du har modtaget en rykker, skal du først kontrollere, om din faktura er blevet betalt. Hvis du har foretaget betalingen inden for de seneste dage, bedes du venligst sende os en e-mail. Vi vil derefter sørge for at fjerne rykkeren fra din konto.
Hvor leverer Nordisk Energi strøm?
Nordisk Energi er landsdækkende og kan levere strøm til alle husstande i hele landet. Elmarkedet i Danmark er frit og du kan dermed frit vælge din egen elleverandør.
Hvordan bestiller jeg strøm?
Du kan bestille strøm fra Nordisk Energi online eller ved at kontakte vores kundeservice på 91303040. Når du bestiller en elaftale hos Nordisk Energi, sørger vi automatisk for at flytte din nuværende aftale, uden du skal foretage dig noget.
Sådan sammenligner du elselskaber
Når du skal lave en el-prissammenligning, er der især tre ting, du skal være opmærksom på:
- Tillæg
- Abonnement
- Gebyrer
Disse er den eneste del af din elregning, du kan gøre noget ved. Resten af regningen består nemlig af udgifter til dit netselskab for transport af strømmen, samt andre faste afgifter til staten.