Hvad er inkluderet i jeres service- og refusionsaftale?
- Service og garanti af ladeboks
- Adgang til et ladenetværk med mere end 600.000 ladepunkter.
- Fuld refusion af elafgiften
- SmartCharge
- Kundeservice
Hvilke muligheder har jeg for betaling?
Når du skal betale din elregning, har du to forskellige muligheder for betaling. Med en elaftale hos Nordisk Energi kan du frit vælge mellem:
- Månedsvis betaling: Her modtager du en opgørelse over det reelle forbrug fra den foregående måned.
- Aconto: Hvis du vælger aconto, betaler du forud for en måneds forbrug. Beløbet estimeres ud fra dit forventede årsforbrug, og opgøres på hver regning efter dit reelle forbrug.
Hvordan fungerer Nordisk Energi's abonnementsløsning?
Som din udbyder tilbyder Nordisk Energi elrefusion for opladning af din elbil, hvis du opfylder visse krav.
For at modtage elrefusion for dit elforbrug til opladning gælder følgende betingelser:
✅ Ingen nedsat elafgift
Du kan få refusion, hvis du ikke allerede modtager nedsat elafgift og/eller anvender solceller, el-opvarmet bolig, varmepumpe eller lignende løsninger.
✅ Krav til opladeren
- Opladeren skal være fastmonteret (ikke via CEE-stik).
- Den skal have internetforbindelse og være udstyret med en godkendt internmåler.
✅ Tryghed og service
Nordisk Energi tager det fulde ansvar for din oplader. Skulle den gå i stykker, sikrer vi, at du får en funktionsdygtig oplader uden ekstra omkostninger. Det betyder, at vi:
- Dækker forsendelsesomkostninger.
- Sørger for reparation af din oplader.
- Tilbyder en midlertidig erstatningsoplader, som du kan bruge uden ekstra gebyr.
ℹ️ Bemærk: Det er kundens ansvar at afmontere den defekte oplader og installere den nye.
Har du spørgsmål eller ønsker du at tilmelde dig elrefusion? Kontakt os hos Nordisk Energi allerede i dag!
Hvad hvis jeg har solceller, varmepumpe eller elopvarmet hus?
Betingelser for elrefusion hos Nordisk Energi
For at være berettiget til elrefusion skal du betale fuld afgift på den elektricitet, du bruger til opladning af dit elkøretøj. Det betyder, at du ikke må modtage reduceret elafgift på anden vis.
⚠️ Hvem kan ikke få elrefusion?
- Husstande med elopvarmning eller varmepumper, da disse allerede nyder godt af en reduceret elafgift.
- Husstande med solceller, uanset om separate målere er installeret til udelukkende at registrere opladning af elbiler.
💡 Bemærk: Ifølge Skattestyrelsen kan solcelleejere ikke modtage elrefusion – heller ikke med særskilte målere. Læs mere om dette i Skattestyrelsens vejledning.
Har du spørgsmål? Kontakt os hos Nordisk Energi, så hjælper vi dig gerne videre!
Hvor bliver min elrefusion udbetalt?
Hos Nordisk Energi tilbyder vi 2 løsninger.
- Såfremt du bruger Monta’s løsning vil du øjeblikkeligt automatisk modtage elrefusion i Monta appen efter hver opladning. Du kan i App’en under menupunktet “Mig” se din “Wallet”. Hvis du trykker på “Wallet” kan du udbetale eller opsætte autoudbetaling af din elrefusion til din bankkonto.
- Såfremt du samtidig er elkunde, vil refusionen fremgå af din månedlige regning så alt er samlet ét sted
Hvordan er servicekontrakten?
Tryghed og service med Nordisk Energi
Når du har et abonnement hos Nordisk Energi, er du altid dækket. Vi håndterer din elrefusion og sikrer, at du får den nødvendige hjælp, hvis din oplader skulle holde op med at fungere.
✅ Vi dækker alle omkostninger, herunder:
- Forsendelse
- Serviceopkald
- En midlertidig erstatningsoplader uden ekstra gebyr, mens din defekte oplader er til reparation
💡 Midlertidige udskiftningsopladere
Den midlertidige oplader kan variere i model, men vil altid være af samme klasse og understøtte 11 kW opladningseffekt.
Andre opladere
Hvis din oplader ikke findes i Nordisk Energis sortiment, vil vi gøre vores bedste for at matche din nuværende model så tæt som muligt baseret på tilgængelighed. Vi dækker alle forsendelsesomkostninger fra din bopæl til producenten eller reparationsstedet.
🔄 Hvis din oplader ikke kan repareres
Hvis din oplader vurderes at være for gammel eller slidt til reparation, tilbyder Nordisk Energi en tilsvarende oplader af samme værdi til brug.
Har du spørgsmål? Kontakt os – vi står klar til at hjælpe dig!
Opsigelse af service- og refusionsaftale
For at opsige din service- og refusionsaftale kræver det at du kontakter os direkte på e-mail eller telefon. Din service- og refusionsaftale bliver ikke opsagt sammen med din elaftale.
Hvilke fordele er der ved at have både min ladeløsning og min el-aftale hos jer?
Der er flere fordele ved at vælge Nordisk Energi som både elleverandør og ladeoperatør.
Du får én samlet regning for dit elforbrug og dit opladningsabonnement. Regningen sendes hver måned. Har du en anden elleverandør end Norlys, vil du modtage to uafhængige regninger, muligvis også med forskellig tidsinterval.
Henvend dig ét sted Det kan være frustrærende at henvede sig hos flere forskellige selskaber for at få hjælp til din ladeboks eller din elaftale.
Du får mere i afgiftsrefusion. Hvis du både er elkunde og opladningskunde hos Nordisk Energi, får du altid den fulde sats refunderet. Hvis du ikke er elkunde hos Nordisk Energi, får du ikke udbetalt moms for din afgiftsrefusion.
Kan jeg bruge min egen ladeboks?
Ja, du kan godt få refusion med din egen ladeboks, du behøver ikke købe eller leje vores for at være berettigtet til elafgiftsrefusion.
For at få refusion af elafgiften skal du blot have en intern kW-måler og en ladeboks, der er forbundet til internettet enten via Wifi eller 3g/4g/5g så dit elforbrug kan aflæses og indberettes til os.
Du er altid velkommen til at skrive til os og spørge om din ladeboks er godkendt til elafgiftsrefusion.
Strøm til dig, der brænder for klimaet. Dit elforbrug bliver dækket af strøm vi køber fra de nordiske lande. Ingen selskaber kan levere 100% strøm fra vedvarende energikilder direkte i din stikkontakt, men vi køber oprindelsesgarantier, så du er sikker på at dit elforbrug bliver dækker af strøm fra solanlæg, vindmøller og vandkraftanlæg. Hvad betyder dette?