Opsætning af ladeboks til serviceabonnement

Nedenfor finder du svar på, hvordan du opsætter din ladeboks til vores serviceabonnement.

Er din ladeboks ikke på listen så bedes du kontakte os.

Hvis du ikke har adgang til ladeboksen via Zaptec portalen, skal du sikre dig at din nuværende ladeoperatør har:
1) Fjernet sig som ladeoperatør “Owner og service” på ladeboksen.

2) Tilføjet (ZHJU) som Owner og service på ladeboksen.

_____________________________________________________________________________________________________

Tilføj ladeboksen via computer

Trin 1
Log ind på Zaptec portalen ved at klikke her – Zaptec Portal

Trin 2

1. Tryk på fanen “Installation”

2. Vælg den ladeboks du ønsker at koble på vores serviceabonnement.

3. Gå in under “Tilladelser”

4. Tryk på “Giv tilladelse”

5. Tryk på “Partner”

6. Skriv “ZHJU” i søgefeltet (Nordisk Energi kommer frem som valgmulighed)

7. Sæt flueben ved “Nordisk Energi”

8. Tryk “Næste”

9. Sæt flueben ved “Ejer” og “Tjeneste”

10. Indsend dine oplysninger via denne Formular

_____________________________________________________________________________________________________

Tilføj ladeboksen via mobil

Trin 1

Åben appen Zaptec 

 

Trin 2

1. Tryk på fanen “Installations”

2. Vælg den ladeboks du ønsker at koble på vores serviceabonnement.

3. Gå in under “Adgang”

4. Tryk på “Tilføj adgang”

5. Tryk på “Partner”

6. Skriv “ZHJU” i søgefeltet (Nordisk Energi kommer op med et flueben)

7. Tryk “Næste”

9. Sæt flueben ved “Ejer” og “Tjeneste”

10. Tryk “Gem”

11. Indsend dine oplysninger via denne Formular

 

Tilføj ladeboksen via computer

Trin 1

Log ind på Easee portalen ved at klikke her – Easee Portal

Trin 2

1. Tryk på fanen “Anlæg”

2. Vælg den ladeboks du ønsker at koble på vores serviceabonnement.

3. Tryk på “Operatør”

Hvis der er en operatør tilknyttet, skal du trykke på det røde kryds for at fjerne den.

4. Tryk på “Angiv operatør”

5.  Søg efter EosVolt og tryk OK

6. Indsend dine oplysninger via denne Formular

Tilføj ladeboksen via Wallbox appen

Trin 1

Log ind på appen

Trin 2

1. Vælg din oplader og vent til den har forbindelse til skyen (internettet)

2. Tryk på tandhjulet “Indstillinger” i øverste højre hjørne

3. Tryk på “OCPP”

4. Tryk på “Aktivér OCCP”

5.  I URL feltet skal du angive “wss://cosmos.eosvolt.com/

6. I feltet “Charge Point Identity” Skal du indtaste dit ladepunkts ID/Serienummer

7. Indtast din adgangskode i feltet “Adgangskode”, hvis der er konfigureret en

8. Accepter vilkår og betingelser og klik “Gem” 

Opladeren genstarter automatisk, og den nye OCPP-konfiguration anvendes. Der vises et OCPP-ikon på oversigtsskærmen i din opladerapp.

Hvis OCPP-indstillingen ikke vises, er din oplader ikke kompatibel med funktionen. Kontakt Wallbox kundeservice for at tjekke kompatibiliteten – https://support.wallbox.com/da/kontakt-os/ 

Tilføj ladeboksen via computer

1. Log ind på Wallbox Portalen

2. Tryk på “Chargers” i menuen til venstre

3. Vælg den ønskede oplader, og sørg for at den har forbindelse til internettet (inkonet for WiFi-signal skal vises ved siden af navnet)

4. Klik på “Indstillinger” i opladningsoversigten

5.  Gå til “Forbindelse”

6. Aktivér kontakten “OCPP WebSocket-forbindelse”

7. I URL feltet skal du angive “wss://cosmos.eosvolt.com/

8. I feltet “Charge Point Identity” Skal du indtaste dit ladepunkts ID/Serienummer

9. Indtast din adgangskode i feltet “Adgangskode”, hvis der er konfigureret en

10.  Accepter vilkår og betingelser og klik “Gem” 

11. Indsend dine oplysninger via denne Formular

 

1. Forberedelse

Du skal oprette forbindelse til WiFi (hotspot), som udsendes fra din ladestander. Alle EVC04-modeller har en WiFi-hotspot-funktion, der som standard er aktiveret.

Standardoplysningerne for WiFi-adgangen er:

  • WiFi-navn (SSID): Malmbergslader
  • Adgangskode: 12345678

2. Åbn din browser og gå til 192.168.1.10

Efter at have forbundet dig til “Wi-Fi Hotspot”-netværket, skal du åbne en webbrowser på en computer eller mobilenhed.

Indtast 192.168.1.10 i browserens adressefelt. Dette er IP-adressen til ladestanderen.

3. Log ind på Web User Interface

Når du har indtastet URL’en, kommer du til WebUI-login-siden. Brug følgende loginoplysninger:

  • Brugernavn: admin
  • Adgangskode: admin

4. Gå til “OCPP settings” og aktiver “OCPP connection”

Når du er logget ind i WebUI, skal du navigere til “OCPP settings” og aktivere “OCPP connection”. Herefter skal du indtaste følgende oplysninger:

  • Central system address: wss://cosmos.eosvolt.com/
  • Charge Point ID: din ladestandernes serienummer

Rul ned på skærmen og indstil følgende:

  • FreeModeActive: False
  • FreeModeRFID: FFFFFFFF (8 store F’er)
 

5. Forbind din ladestander til internettet

Nu skal du forbinde ladestanderen til internettet. Gå til sektionen “Network interfaces”, og vælg “WLAN”.

Indtast dine netværksoplysninger:

  • SSID: Dit præcise WiFi-navn
  • Adgangskode: Dit WiFi’s adgangskode

Når du har udfyldt oplysningerne, skal du klikke på “Save”.

6. Indsend dine oplysninger via denne Formular

1. Download TerraConfig (Legacy) iOS- eller Android-appen på din telefon

iOS App / Android App
Bemærk: Du skal være inden for 3 meter af din enhed for at kunne oprette forbindelse via Bluetooth til konfiguration.

2. Opret en ny konto og log ind

3. Par enheden

Når du er logget ind, skal du parre enheden. Klik på knappen “Connect Charger”.

4. Indsæt PIN-kode

Du vil nu se en skærm med flere ladestationer. Vælg den ladestation, du vil forbinde til.
Derefter skal du indtaste PIN-koden, som kan findes på en klistermærke på forsiden af din ABB-lader.

5. Tjek netværksforbindelsen

Når enheden er parret, skal du kontrollere, om den er korrekt forbundet til et netværk. Klik på ikonet “Charger Link”.

6. Bekræft enhedens netværksforbindelse

Sørg for, at enheden er forbundet til et LAN- eller Wi-Fi-netværk. Gå derefter tilbage til hovedmenuen.

7. Gå til OCPP-server

I hovedmenuen skal du navigere til sektionen “OCPP Server” ved at klikke på knappen.

8. Tilføj en lokalt cachet server

I OCPP-sektionen vil du se en tom liste. Over listen skal du finde og klikke på “+”-ikonet ved siden af “Locally Cache Server”.

9. Vælg vores OCPP-server

Vælg listen med værdien:
wss://cosmos.eosvolt.com/
Klik derefter på “Download”-knappen nederst på skærmen. Dette vil tage dig tilbage til OCPP-menuen.

10. Klik på serveren

Listen bør nu ikke længere være tom, og du bør se en post med værdien wss://cosmos.eosvolt.com/.
Klik på “Next” for at fortsætte.

11. Aktivér ekstern adgang

I konfigurationsmenuen skal du muligvis aktivere “Enable external access”.

Bemærk: På dette tidspunkt skal du gemme Serienummeret, som vises i denne sektion. Du skal bruge dette nummer senere, når du forbinder din ladestation med os.

Klik på “Configure”-knappen.

12. Tjek om konfigurationen er korrekt

Meget vigtigt! Du MÅ IKKE ændre “Change charger name”-feltet!

På denne side kan du se, om processen er gennemført korrekt. Der skal være tre flueben for:

Security identity
Certificate upload
Configure process

 

13. Indsend dine oplysninger via denne Formular

Elpris

Dette er den rå elpris, som fastsættes på den nordiske elbørs, Nord Pool, for det specifikke prisområde, du tilhører. Den oplyste pris er et gennemsnit for sidste måned prisområde DK2.

Den angivne pris inkluderer moms og afspejler den samlede elpris. Vær opmærksom på, at selvom din elpris følger udsvingene på elbørsen, er den ikke identisk med elbørsens pris. Dette skyldes, at flere tillæg lægges oveni. Din samlede elpris består derfor af flere variable elementer, som vi har beskrevet i vores priseksempel.

Du kan se priserne på den nordiske elbørs ved at klikke her – Den nordiske elbørs.

Transport og afgifter

En del af denne post er elafgiften, som går direkte til staten. Både elafgift og betaling for transport af strøm skal alle betale. Det er ikke noget, man kan undgå ved at skifte til et andet elselskab.

De viste priser for transport er et priseksempel beregnet ud fra, at man bor i Radius Elnets område (København/Nordsjælland). Transportprisen varierer alt efter, hvilket netselskab man har og kan desuden stige eller falde, hvis netselskabet beslutter det (Find dit lokale netselskab).

Disse afgifter og prisen for transport af strøm bliver opkrævet af Nordisk Energi og viderefaktureret til staten og netselskaberne uden tillæg.

Punktet består af:

  • Elafgift
  • Systemtarif
  • Transmissions nettarif
  • Nettarif C

Pristillæg

Dette er Nordisk Energis pristillæg.

Omkostningstillæg

Nogle selskaber tager penge for at købe din strøm.

Det gør vi ikke.

Oprindelsesgarantier

Du kan vælge at bidrage til den grønne omstilling.

Vi kan ikke levere 100 % strøm fra vedvarende energikilder direkte i din stikkontakt – det er der ingen elselskaber, der kan – men vi køber oprindelsesgarantier, som garanterer, at der produceres nok strøm fra sol, vind eller vand til at dække dit årlige elforbrug.

Det er vores måde at sørge for, at du som kunde er med til at støtte den grønne omstilling i Danmark, hver gang du tænder lyset eller bruger opvaskemaskinen.

Tariffer og netabonnement

Som elnetkunde betaler du for at få strømmen transporteret fra produktionsstedet til din bolig eller virksomhed gennem elnettet. Denne transport udføres af dit lokale netselskab, som eksempelvis kan være (Cerius, Radius Elnet eller N1).

Du betaler desuden et fast månedligt abonnement til netselskabet samt en variabel tarif baseret på dit elforbrug i kWh. Disse beløb opkræves af Nordisk Energi og viderefaktureres til dig uden tillæg.

Størrelsen på både netabonnementet og tariffen fastsættes ikke af os, men af den uafhængige offentlige instans Forsyningstilsynet. Du kan læse mere om dette på deres hjemmeside: https://forsyningstilsynet.dk/forbrugerinformation

Punktet består af:

  • TSO – System Abonnement
  • Net abo C forbrug

Elaftale

Det er nemt for dig at skifte til ny leverandør af el, og det er din ret frit at kunne vælge hvem du vil have leveret el fra.

Hvis du tilvælger el-aftale hos os, så sørger vi for det hele – også opsigelsen af din nuværende leverandør.

Du behøver ikke at have information om hvad dit nuværende forbrug er, hvilken aftale du har eller hvilket selskab der leverer din strøm – alt det finder vi ud af.

Elafgiftsrefusion

Du modtager 100% elafgiftsrefusion på din elbil eller plug-in hybrid når du oplader hjemme.

Har du en elaftale hos Nordisk Energi refunderer vi også momsen af elafgfiten og det kan derfor hurtigt betale sig at være elkunde samtidig.

Refusionen sker helt automatisk.

Leje og serviceaftale

Med en ladepakke fra Nordisk Energi får du reparation, support, kundeservice og mulighed for elafgiftsrefusion (hvis du er berettiget hertil).

Derudover er følgende en del af aftalen:

  • Løbende opdatering af ladeboks
  • Assistance ved driftsstop og funktionsfejl
  • Assistance til fejlfinding
  • Når du lejer en ladeboks fra Nordisk Energi, giver vi garanti på din ladeløsning i hele din abonnementsperiode.
  • Adgang til et ladenetværk med mere end 600.000 ladepunkter.

Serviceaftale

Med en ladepakke fra Nordisk Energi får du reparation, support, kundeservice og mulighed for elafgiftsrefusion (hvis du er berettiget hertil).

Derudover er følgende en del af aftalen:

  • Løbende opdatering af ladeboks
  • Assistance ved driftsstop og funktionsfejl
  • Assistance til fejlfinding
  • Når du køber en ladeboks fra Nordisk Energi, giver vi garanti på din ladeløsning, så længe der betales serviceabonnement.
  • Adgang til et ladenetværk med mere end 600.000 ladepunkter.

*Den samlede pris forudsætter, at du vælger MobilePay. På den måde undgår du betalingsgebyrer for Betalingsservice eller indbetalingskort.
Ovenstående pris er baseret på en kunde i Radius netområde med et forbrug på 4.000 kWh/år. Transport, afgifter, tariffer og netabonnement viderefaktureres uændret til dig.
Alle priser er inkl. moms

Bliv kontaktet af kundeservice

Attraktiv elaftale til jeres lejere

En rammeaftale er også til fordel for jeres lejere. De undgår besværet med at vælge en el-leverandør og får én ting mindre at bekymre sig om i forbindelse med en flytning.

Ved at vælge Nordisk Energi som el-leverandør får jeres lejere strøm til konkurrencedygtige priser, ingen binding og fremragende kundeservice.

Rammeaftaler for udlejere af boliger

Forenkl flytteprocessen

Gennem en rammeaftale sikrer vi, at til- og fraflytning af jeres lejere sker gnidningsløst og problemfrit.

Vi sørger for, at jeres lejere indgår en korrekt elaftale ved indflytning, og når lejere meddeler flytning, sikrer vi, at det sker til rette tid. Dette reducerer administrativt arbejde for jer som udlejere og begrænser tomgangsforbruget, hvor I skal dække elforbruget i jeres lejemål.

Med rammeaftalen får I direkte adgang til et telefonnummer og en e-mail til vores dedikerede serviceteam, som kan besvare jeres spørgsmål og henvendelser hurtigt og præcist.

Skal jeres byggeri have en god start uden unødige forsinkelser?

Med Nordisk Energi Byggestrøm er I sikret strøm på byggepladsen helt fra starten.

I kan bestille byggestrøm til et enkelt byggeri eller kontakte os for en fast byggestrømaftale, som giver en række fordele, hvis I har flere projekter.

Hvad betyder grøn strøm?

Hvad er grøn strøm?

Grøn strøm fra Nordisk Energi er baseret 100 pct. på vedvarende energikilder, da vi køber certifikater svarende til hele dit elforbrug.

Nordisk Energi sælger “grøn variabel” som er grøn strøm med oprindelsescertifikater fra de nordiske landes solanlæg, vindmøller og vandkraftanlæg.

Du får dog ikke leveret ren grøn strøm [el. vindstrøm, solenergi osv.] i dine stikkontakter hele tiden , da al strøm bliver blandet sammen i el-nettet for at sikre der er strøm nok til alle når der ikke er nok vedvarende energi. Læs mere her [link til uddybende information].